נתב"ג: נתפסו ציפורים שנצבעו והוברחו

    דוד לזר No Comments on נתב"ג: נתפסו ציפורים שנצבעו והוברחו
    15:45
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on פניה לפרקליטות: חשד לעבירות כלכליות בחברת בסדנו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא בכול יום מזדמן מחזה כזה בנתב"ג – בביקורת של מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר בשיתוף מפקחי רשות הטבע והגנים במשלוח של ציפורים מאיטליה, התגלו 14 ציפורים ממין חוחיות שנצבעו בצבע  ורוד-כתום, כדי להידמות לציפורים ממין כנרים. חוחיות הינן ציפורי בר מוגנות, האסורות במסחר ובייבוא לישראל.
     
    המשלוח שהגיע למסוף המטענים של נתב"ג מאיטליה כלל 2,750 כנרים. בעת בדיקת המשלוח הבחינו מפקחי משרד החקלאות כי "הכנרים" הינם בעצם "כנרים בתחפושת". בין הכלובים נצפו 14 חוחיות שנצבעו. החוחיות, שצבען המקורי לבן, ונוצותיהן הפנימיות צהובות, ניזונו מצבעי מאכל במשך מספר ימים לפני שליחתן לישראל, בכדי לדמות להן מראה דומה לכנרים.
    הברחת ציפורים חוחיות4_עדי קרינגלר
     
    היבואן דאג להסליק היטב את החוחיות במשלוח – בכל תיבה היה כלוב שכלל שתי ציפורים, דבר שהיקשה במיוחד על הגילוי. המשלוח כולו הועבר למתקן של משרד החקלאות בנתב"ג. הציפורים קיבלו מזון ושתייה ושבו כבר בסוף השבוע חזרה לאיטליה.  
     
    ד"ר צביקה אבני, רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בנתב"ג: "למרות יופיין הרב של ציפורי השיר, הן טומנות  בחובן סכנה בריאותית ממשית לבריאות הציבור ובעלי הכנף. בעלי חיים המגיעים מחו"ל מחויבים בתעודות בריאות ורישיונות כנדרש. היבואן לא הביא בחשבון, כנראה, את מיומנותם וניסיונם של מפקחי המשרד, שראו כבר הרבה במהלך עבודתם".


    0 תגובות